top

 

Titlul proiectului: "Reabilitare infrastructură de străzi în Municipiul Vaslui "
header

Investim în viitorul tãu!

Proiect selectat în cadrul Programului Operaţional Regional şi cofinanţat de Uniunea Europeanã prin Fondul European de Dezvoltare Regionalã

Conținutul acestui material nu reprezintã în mod obligatoriu poziția oficialã a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

proiect5

Obiectivul general: reabilitarea infrastructurii urbane din municipiul Vaslui prin implementarea de soluţii ecologice de mobilitate la nivelul transportului rutier şi cu bicicleta in zona de actiune urbană a Municipiului Vaslui, pană in 2015, contribuind astfel la imbunătăţirea gradului de atractivitate a Regiunii Nord-Est, la creşterea calităţii vieţii şi la crearea de noi locuri de muncă.

Obiectivul specific: dezvoltarea accesibilitatii interne si externe a municipiului Vaslui prin fluidizarea traficului pe culoarul major de transport al municipiului, prin reabilitarea a 14.737 m strazi (7.560 m strazi categoria II si 7.177 m strazi categoria III) si a 2 poduri, pe parcursul a 24 luni, astfel:

reabilitarea a 12 străzi cu o lungime totala de 14.737 m:

  • Strada Stefan cel Mare, categoria a II avand o lungime de 7000 m, este strada principală dintr-oraş, facând legătura dintre Bârlad şi Iaşi;
  • Strada Decebal, categoria a II a avand o lungime de 560 m, preia traficul greu de pe DN 24 pe teritoriul municipiului;
  • Strada Peneş Curcanul, categoria a III a avand o lungime de 363 m, se găseşte în apropiere de zona centrală a localităţii;
  • Strada Cuza Voda, categoria a III a avand o lungime de 250 m;
  • Strada Victoriei, categoria a III a avand o lungime de 108 m, se găseşte în apropiere de zona centrală a localităţii;
  • Strada Huşului, categoria a III a avand o lungime de 2100 m, îşi are racordul în strada Ştefan cel Mare, pe partea dreaptă a cesteia în sensul de mers către Iaşi;
  • Strada Vasile Alecsandri, categoria a III a avand o lungime de 740 m, este o stradă în zona centrală a oraşului, şi face legătura dintre strada Stefan cel Mare şi Mihail Kogălniceanu;
  • Strada 8 Martie, categoria a III a avand o lungime de 618 m, este o stradă ce se găseşte în apropiere de ieşirea din localitatea Vaslui către Iaşi, pe partea dreaptă a străzii Stefan cel Mare;
  • Strada Spitalului, categoria a III a avand o lungime de 318 m;
  • Strada Ioanesei Adrian, categoria a III a avand o lungime de 1040 m, este o stradă ce face legătura între strada Stefan cel Mare şi strada Matei Basarab;
  • Strada Gheorghe Doja, categoria a III a avand o lungime de 1250 m, este o stradă ce se găseşte în apropiere de ieşirea din localitatea Vaslui către Iaşi, pe partea dreaptă a străzii Stefan cel Mare;
  • Strada Grigore Moisil, categoria a III a avand o lungime de 390 m, este o stradă ce se găseşte în apropiere de ieşirea din localitatea Vaslui către Iaşi, pe partea stângă a străzii Stefan cel Mare;

reabilitare a 2 poduri:

  • Pod peste raul Delea, strada Decebal din municipiul Vaslui traverseaza paraul Delea pe doua lucrari de arta paralele, distanta dintre cele doua structuri fiind de aproximativ 10 cm;
  • Pod peste raul Vasluiet, strada Husului din municipiul Vaslui traverseaza in unghi drept raul Vasluiet pe un pod din beton precomprimat avand o lungimea de 31,30m.

amenajare a 15.000 ml piste pentru biciclisti
reabilitare a 32.232 mp spatii verzi

Necesitatea implementării proiectului
Proiectul vine in intampinarea nevoilor bine definite la nivel de zona de actiune urbana si municipiu, prin crearea/ reabilitarea/ modernizarea de infrastructurii urbane (reabilitarea infrastructurii urbane din municipiul Vaslui prin reabilitarea de strazi urbane, reabilitare trotuare, amenajare si reabilitare spatii verzi):

  • In special, in mod direct, la nivelul zonei de actiune urbana, proiectul satisface urmatoarele nevoi, ca si efect direct al implementarii acestuia:
  • Rezolvarea problemei traficului aglomerat de pe strada Ştefan cel Mare
  • Crearea de noi locuri de parcare

In general, in mod indirect, la nivelul zonei de actiune urbana, care coincide cu intreg municipiul Vaslui, proiectul satisface urmatoarele nevoi, ca si efect direct al implementarii acestuia:

  • Refacerea principalelor intersecţii
  • Îmbunătăţirea stării străzilor

Proiectul va avea ca rezultate:

1.Imbunatatirea infrastructurii urbane a municipiului Vaslui

2.Facilitarea mobilitatii populatiei si a bunurilor

3.Cresterea standardelor de calitate a strazilor urbane in municipiul Vaslui

4.Reducerea costurilor de transport de marfuri si calatorii

5.Cresterea efcientei activitatilor economice

6.Conditii superioare pentru extinderea schimburilor comerciale si implicit a invstitiilor productive

7.Cresterea cooperarii interegionale

8.Cresterea competitivitatii interprinderilor/ firmelor

9.Cresterea mobilitatii fortei de munca

10.Cresterea gradului de protectie a persoanelor cu dizabilitati, prin amenajarea unor rampe speciale de acces pe cele 12 strazi si 2 poduri

11.Protectia mediului, prin reabilitarea de spatii verzi

12.Respectarea principiului egalitatii de sanse, prin amenajarea de piste pentru biciclisti

13.Economisirea de energie (consumul de carburanti)

14.Cresterea raportului dintre "nivelul emisiilor de echivalent CO2 in atmosfera dupa implementarea proiectului" si "nivelul emisiilor de echivalent CO2 in atmosfera inainte de implementarea proiectului

15.Cresterea raportului dintre nivelul emisiilor de noxe in atmosfera dupa implementarea proiectului si nivelul emisiilor de noxe in atmosfera inainte de implementarea proiectului

16.Reducerea timpului de calatorie in oras (viteza de proiectare a drumului este de 60 km/h fata de viteza actuala de 25 km/h) avand drept consecinta o reducere invers proportionala a timpului de calatorie

Potenţialii beneficiari ai proiectului

Grupul ţintã al proiectului este format din populatia din zona de actiune urbana a municipiului Vaslui, care va beneficia de rezultatele proiectului: fluidizarea traficului, cresterea sigurantei in transport, reducerea consumului de carburanti auto, timpul redus de calatorie, reducerea timpului de calatorie in oras (viteza de proiectare a drumului este de 60 km/h fata de viteza actuala de 25 km/h) avand drept consecinta o reducere invers proportionala a timpului de calatorie, cresterea gradului de protectie a persoanelor cu dizabilitati prin amenajarea a 35 de rampe pentru persoane cu dizabilitati, protectia mediului, prin reabilitarea a 32.232 mp de spatii verzi, respectarea principiului egalitatii de sanse, prin amenajarea a 15.000 ml de piste pentru biciclisti.
Zona de actiune urbana identificata si justificata pentru Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a Municipiului Vaslui are o populatie de 70525 locuitori, dintr-un total de 76550 locuitori la nivelul anului 2009, conform adresei Serviciului Public Comunitar Local pentru Evidenta Persoanelor Vaslui.
Zona de actiune urbana este delimitate din punct de vedere teritorial astfel:
- pe conturul spre oraş al căii ferate, de la începutul delimitării Planului Urbanistic General în SUD, până la intersecţia Drumului Naţional 15D/ Traian cu străzile Donici şi Călugăreni (SUD/ SUD-VEST);
- in lungul Drumului Naţional 15D/ Traian de la intersecţia cu străzile Donici şi Călugăreni până la intersecţia cu strada Ştefan Procopie;
- in lungul străzii Ştefan Procopiu, până la R.A. Comcereal (NORD);
- in lungul străzii ce delimitează R.A. Comcereal de oraş, până la intersecţia cu strada 11 Iunie;
- in lungul străzii 11 iunie până la intersecţia cu strada Ioanesei Adrian;
- in lungul străzii Ioanesei Adrian până la intersecţia cu strada Delea;
- in lungul străzii Delea, până la intersecţia cu strada 8 Martie;
- in lungul străzii 8 Martie, până la intersecţia cu strada Spitalului;
- in lungul străzii ce delimitează U.T.R. 36 de oraş, până la intersecţia cu conturul PUG'ului;
- pe conturul PUG'ului până la calea ferată Bârlad- Vaslui (SUD).

Beneficiarii Direcţi:

  • Totalitatea populatia din zona de actiune urbana a municipiului Vaslui, in numar de 70.525 locuitori (conform Adresei nr. 57529/19.03.2009 Serviciului Public Comunitar pentru Evidenta Persoanelor Vaslui)
  • Agentii economici din zonele limitrofe strazilor si podurilor reabilitate si modernizate prin proiect : str. Stefan cel Mare, str. Decebal, str. Penes Curcanul, str. Cuza Voda, str. Victoriei, str. Husului, str. Vasile Alecsandri, str. 8 Martie, str. Spitalului, str. Ioanesei, str. Gh. Doja, str. Grigorie Moisi, pod peste Raul Delea, pod peste Raul Vasluiet.

Beneficiarii Indirecţi

Municipiul Vaslui:

  • Pune la dispozitia participantilor la trafic si cetatenilor, in general, o infrastructura rutiera si urbana sigura si care corespunde cerintelor unei dezvoltari durabile, contribuind astfel la cresterea gradului de satisfactie al cetateanului si la sporirea atractivitatii orasului;
  • Prin crearea indirecta de surse de venit la bugetul local si, pe termen mediu spre lung, rezolvarea unor probleme legate de crestere economica locala, care va crea premise pentru cresterea veniturilor la buget, agentii economici/mediul de afaceri din municipiul Vaslui;

Populatia municipiului Vaslui: care va beneficia in mod indirect de pe urma modenizarii infrastructurii rutiere si urbane in zona de actiune astfel: investitia realizata prin proiect va servi ca exemplu pentru celelalte orase din judet; se vor ridica standardele de civilizatie si protectie a mediului comparativ cu situatia la nivel European.

Primariile din Regiunea de Nord Est din municipiile Iasi, Botoşani, Suceava, Bacau si Neamt, pentru care investitia va servi ca exemplu de urmat;

Regiunea de Nord Est: investitia realizata prin proiect va servi ca exemplu pentru celelalte judete si centre urbane; se va realiza o protectie superioara a mediului inconjurator; se va reduce riscul si impactul negativ asupra sanatatii populatiei; va creste nivelul investitiilor in regiune; se va dezvolta sectorul turistic, ca urmare a unui grad superior de confort pe strazile orasului ; va creste bunastarea si nivelul de trai al populatiei; se vor crea noi locuri de munca si se va accelera ritmul dezvoltarii economice.

Societatea romaneasca in ansamblu: investitia realizata prin proiect va servi ca exemplu pentru celelalte centre din tara; se vor imbunatati conditiile economico-sociale de viata ale populatiei, se va reduce riscul asupra sanatatii populatiei si se vor ridica standardele de civilizatie si protectie a mediului comparativ cu situatia la nivel European.

Indicatorii ce trebuie atinşi prin acest proiect, pânã la sfârşitul perioadei de implementare sunt:

INDICATORI Valoare la începutul perioadei de implementare Valoare la sfârşitul perioadei de implementare
Rezultat imediat (direct) (indicatorii se vor corela cu rezultatele prevăzute la pct 2.3.6)
Studiu topografic realizat 0 1
Studiu de trafic realizat 0 1
Studiu geotehnic realizat 0 1
Expertize tehnice realizate 0 1
Documentatie de Avizare a Lucrarilor de Interventii realizata 0 1
Analiza Cost Beneficiu realizata 0 1
Proiect de Executie realizat 0 1
Autorizatie de construire obtinuta 0 1
Numar persoane in UIP 0 4
Numar beneficiari directi 0 70.525
Furnizor Management de Proiect contractat 0 1
UIP constituit 0 1
Diriginte de santier contractat 0 1
Furnizor lucrari contractat 0 1
Strazi reabilitate 0 12
Suprafata strazi reabilitate 0 14.737 m
Strazi categoria II reabilitate 0 7.560 m
Strazi categoria III reabilitate 0 7.177 m
Trotuare reabilitate 0 86. 540 mp
Spatii verzi reabilitate 0 32.232 mp
Indicatoare rutiere 0 270 buc
Semnalizare orizontala 0 30.601 mp
Poduri reabilitate 0 2
Rampe pentru persone cu dizabilitati 0 35
Pista pentru biciclisti 0 15.000 ml
Furnizor servicii publicitate contractat 0 1
Pliante 0 5000
Afise 0 500
Pagina Web 0 1
Banner 0 2
Insertie spot radio 0 50
Insertie ziar local 0 50
Conferinta de presa 0 2
Mapa prezentare 0 700
Autocolante 0 250
Panou 0 22
Placa permanenta 0 22
Furnizor servicii audit contractat    
Raport de audit efectuat 0 5

Proiectul contribuie la realizarea obiectivelor Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritarã 1: Sprijinirea dezvoltãrii durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul de intervenţie: 1.1 "Planuri integrate de dezvoltare urbanã", Subdomeniul: "Poli de dezvoltare urbanã".

Autoritatea de Management:
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
Adresa: Str. Apolodor nr. 17, Bucuresti, Sector 5
Telefon: 0372 11 14 09
Email: [email protected] Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Organism Intermediar:
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est
Str.Lt. Draghescu, nr.9, cod 610125, Piatra- Neamt, Jud.Neamt.

Tel.: 0233/218.071; Fax: 0233/218.072
E-mail:  [email protected] Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
           www.adrnordest.ro

 

bottom

Motorizat de Joomla!. Designed by: templates joomla best actors Valid XHTML and CSS.